ترفند های خودرویی

نکات بسیار مهم برای افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت خودرو

نکات بسیار مهم برای افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت خودرو

نکات بسیار مهم برای افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت خودرو

دزدی وسایل نقلیه در بسیاری از کشور ها افزایش یافته است، به طوری که  برای کشورهای صنعتی خارجی فراتر از حد انتظار است و در طول دهه گذشته به عنوان یکی از جرایم در حال رشد کشور­ها قلمداد می شده است. سرقت خودرو یک مشکل دائمی در سراسر جهان بوده است.  اگر سرقت قابل مهار نباشد، در آینده با افزایش قیمت خودرو و هزینه های مربوط به آن مانند حق بیمه و تعمیرات روبرو خواهیم شد. به کاربردن  برخی استراتژی ها باعث می­شود در جلوگیری از سرقت خودرو موفق باشیم. به عنوان مثال، اجباری کردن استفاده از قفل پدال و قفل فرمان، که در کشور آلمان و بریتانیا  اجرا شده است و میزان سرقت خودرو را دراین کشور ها کاهش داده است. بسیاری از سرقت‌ها شامل خودروهایی است که در شب درخیابان پارک می‌شوند ولی مدل‌های خودروها از نظر سرقت بسیار متفاوت هستند.

نکات بسیار مهم برای افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت خودرو

یکی از مهم ترین روش­های افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت خودرو ، طراحی درست خودرو می باشد.

در سال‌های اخیر، فناوری‌های امنیتی خودرو به شدت گسترش یافته اند. به همین جهت رانندگان مایل به پرداخت پول بیشتری برای دستگاه های امنیتی خودروها هستند .این فناوری ها قطعاً به کاهش سرقت خودرو کمک کرده اند.

افزایش امنیت خودرو

ایجاد قوانین جدید در رابطه با سرقت خودرو در کشور های در حال توسعه ، به طور چشمگیری به کاهش سرقت خودرو و افزایش ایمنی آن کمک کرده است. ارگان های قضایی از طریق رسیدگی به این گونه جرایم و تحت تعقیب قرار دادن سارقان خودرو و همچنین ایجاد قوانینی که سرقت را دشوار­تر می کنند ، به کاهش روند سرقت خودرو بسیار کمک کرده اند.

این گونه قوانین می توانند در ردیابی خودروهای دزدیده شده توسط سارقان به مجریان قانون کمک فراوانی کنند. با این حال در دهه گذشته، صنعت خودروسازی ، خودروهایی تولید کرده است که  شکستن  قفل­های  در خودرو  ،  شیشه­ پنجره‌  و  ازکارانداختن سیستم‌های قفل مرکزی را دشوارتر سازد.

نکات بسیار مهم برای افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت خودرو- شکستن قفل¬های در خودرو

نکات مهم برای جلوگیری از سرقت خودرو

جهت جلوگیری از سرقت خودروی خود  باید مراقب سیستم ایمنی خودرو باشید و اقدامات پیشگیرانه را برای ایمن نگه داشتن خودرو خود انجام دهید.

روش های محافظت از اتومبیل در برابر سرقت :

1.درهای خودرو را قفل کنید:

قفل نگه داشتن درهای خودرو اولین قدم برای جلوگیری از سرقت است. عادت کنید درهای ماشین خود را همیشه چک کنید.

2.کلیدهای خود را از خودرو خارج کنید :

کلیدهای خود را هرگز روی خودرو جا نگذارید. اگر کلید شما در ماشین است، دزد می تواند به سادگی شیشه را بشکند و به کلیدهای دست پیدا کند. همچنین هرگز بدون حضور در خودرو ، ماشین خود را روشن نگه ندارید، حتی اگر فقط برای یک کار سریع خودرو را ترک می کنید.

جا گذاشتن سوییچ خودرو

3.کلید یدکی را در نزدیکی وسیله نقلیه خود قرار ندهید :

هنگام خروج از خودرو، کلیدهای خود را همراه داشته باشید. برخی از افراد کلید یدکی را زیر خودرو یا در جعبه ای در خودرو نگه می‌دارند، اما سارقان می‌دانند که کجا باید کلید یدکی را پیدا کنند.

4.شیشه پنجره ها را ببندید:

پنجره های خودرو را کاملا بسته نگه دارید. یک دزد می تواند به سادگی از طریق یک پنجره باز به داخل ماشین شما دست پیدا کند و آنچه را که می تواند به دست آورد یا در را باز کند تا به طور کامل به وسیله نقلیه شما و هر چیزی که در آن است دسترسی پیدا کند.

باز گذاشتن پنجره های خودرو

5.در مناطقی که دارای نور کافی هستند پارک کنید:

از پارک کردن خودرو در مکان هایی که نور کمی دارند یا مکان هایی که بلافاصله توسط رهگذران دیده نمی شوند خودداری کنید. پارک کردن در زیر چراغ و در یک منطقه پر تردد توصیه می شود، زیرا اگر دزدان بدانند به راحتی قابل مشاهده هستند، ممکن است از سرقت جلوگیری شود.

6.یک سیستم هشدار دهنده ی صوتی و دستگاه ضد سرقت نصب کنید:

بر روی خودروی خود سیستم هشدار صوتی نصب کنید و همچنین از یک ابزار ضد سرقت قابل مشاهده استفاده کنید. دزدگیر صوتی به گونه ای طراحی شده است که در صورت روشن بودن دزدگیر، صدای بلند آژیر تولید می کند. دزدگیرهای خودرو بسیار متنوعی در دسترس هستند، اما به خاطر داشته باشید که حتما تکنسین مربوطه ، دزدگیر را برای شما نصب کند. ابزار ضد سرقت قابل رویت مانند قفل فرمان، چراغ چشمک زن در پشت شیشه خودرو و سیستم هشداردهنده ممکن است برای جلوگیری از سرقت خودرو کافی باشند.

دزدگیر خودرو

7.یک سیستم ردیابی نصب کنید :

هنگامی که خودروی شما به سرقت می‌رود، یک سیستم ردیابی که از فناوری بی‌سیم  یا  GPS  برای ارسال سیگنال به پلیس یا … استفاده می‌کند، به پلیس کمک می کند خودروی به سرقت رفته شما سریعتر پیدا شود.

8.اشیای قیمتی را در ماشین خود رها نکنید:

یکی از راه‌های جذب دزد این است که کیف پول، تلفن همراه یا یک کالای با ارزش دیگر را در قسمتی از ماشینتان که کاملاً قابل مشاهده است، بگذارید. بهتر است هر چیزی با ارزش را در خانه بگذارید، اما اگر باید چیز مهمی در خودرو به همراه داشته باشید، آن را در معرض دید نگه ندارید. همچنین توصیه می شود قبل از رسیدن به محل مورد نظرتان، اشیاء قیمتی را در صندوق عقب قرار دهید.

نکات بسیار مهم برای افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت خودرو- جا گذاشتن اشیا قیمتی درون خودرو

هنگام پارک ماشین خود از اطراف آن آگاه باشید: اگر مراقب امنیت ماشین خود هستید و فردی را می بینید که در اطراف پارکینگ پرسه می زند، بهتر است در جای دیگری پارک کنید. همچنین توصیه می شود قبل از اینکه ماشین خود را بدون مراقبت رها کنید، دوباره بررسی کنید که پنجره‌ها و درهای وسیله نقلیه تان بسته باشند.

سخن پایانی

اگر خودرو شما دزدیده شد چه باید کرد؟

اگر خودرو شما به سرقت رفت، بلافاصله با پلیس تماس بگیرید. ممکن است لازم باشد اطلاعاتی مانند سال ساخت، مدل و رنگ خودرو ، شماره پلاک   و  شماره شناسایی خودرو  را به پلیس ارائه دهید .

راه های فوق الذکر،  قطعا در افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت خودرو موثر هستند. همچنین با کمک رسانه های تبلیغاتی مانند روزنامه و تلویزیون و با کمک هشدار های پلیس به مردم و وضع قوانین جدید به منظور جلوگیری از سرقت، می­توان روند رو به افزایش سرقت خودرو را کاهش داد.  همکاری شرکت های بیمه و سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی  برای  تولید و خرید و فروش   خودرو  و   قطعات خودرو  مطمئن  با هدف افزایش امنیت و کاهش سرقت خودرو ، تاثیر چشمگیری در این موضوع مهم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *