اطلاعات خاص خودرویی

رقابت دو غول آلمانی : مرسدس بنز و بی ام و

رقابت دو غول آلمانی : مرسدس بنز و بی ام و
رقابت دو غول آلمانی : مرسدس بنز و بی ام و

رقابت دو غول آلمانی : مرسدس بنز و بی ام و

چندین دهه می گذرد که رقابتی تنگاتنگ بین بی ام و  و  مرسدس بنز برای جذب مشتری بیشتر در جریان است. اما امسال واقعا کدام برند بهتر است؟

اگر از هر شخصی بپرسید، ترجیحش یکی از این دو خودرو ساز خواهد بود ، اما کدام برند در سال 2022 بهتر توانسته نبض بازار را در دست بگیرد؟

کارشناسان یارایدک  ،  برای تعیین برنده این رقابت به چند عامل به صورت منصفانه نگاه کرده اند.

در رقابت بی ام و  و  مرسدس بنز، این دو خودروساز را با 10 معیار ارزیابی می کنیم. بسته به آنچه که به دنبال آن هستید، برنده در پایان برای شما مشخص خواهد شد.

رقابت دو غول آلمانی : مرسدس بنز و بی ام و
رقابت دو غول آلمانی : مرسدس بنز و بی ام و

بی ام و در مقابل مرسدس بنز : 10 عاملی که باید در نظر بگیرید

1) تنوع مدل

برای جذب هر مشتری با هر سلیقه ای، تولید یک ماشین متناسب با همه نیازها الزامی است. خوشبختانه، بی‌ام‌و  و  مرسدس بنز دارای خط تولید خودرو گسترده  با بخش‌های مختلف هستند.

بخشی از خط تولید بی ام و به تولید سری 3 ، سری 5  و سری 7 اختصاص دارد. همچنین گزینه های منحصر به فردی مانند مدل های  M، I ، X  و  4 Z وجود دارند . بی ام و همچنین انواع ماشین های شاسی بلندی را تولید می کند که برای علاقه مندان به این نوع از ماشین ها جذاب هستند.

رقابت دو غول آلمانی : مرسدس بنز و بی ام و
رقابت دو غول آلمانی : مرسدس بنز و بی ام و

خط تولید مرسدس بنز نیز پر از انواع ماشین ها و شاسی بلند ها است. ماشین های صندوق دار کلاس C تا کلاس S از شناخته شده ترین ماشین های لوکس می باشند. در حالیکه بی ام و  تمایل به تولید مدل های بیشتری از خودرو دارد، مرسدس بنز به طور کلی تنوع بیشتری دارد.

2) عملکرد

هر دو خودروساز مدل هایی با کارایی بالا تولید می کنند که از قطعات بادوام ساخته شده اند. قابلیت اطمینان چیزی است که هر دو برند به آن معروف هستند.  با اینحال، برتری بی ام و ، در موتور های کوچکتر و سبک تر آن است. با سری 3، سری 4، سری M و X5 می توانید انتظار یک موتور قدرتمند و در عین حال کوچک را داشته باشید.

اگر قدرت بالا و یک موتور بزرگ را ترجیح می دهید، مرسدس انتخاب مناسبی خواهد بود. می توان ماشین های کلاس CLS مرسدس بنز را متناسب با نیازهای شما توصیه کرد.

3) بهره وری سوخت

موتور کوچک بی ام و مزیت دیگری هم دارد. نه تنها سبک وزن است، بلکه به شما در صرفه جویی در مصرف سوخت نیز کمک می کند.  موتورهای بزرگ و قدرتمند مورد نیاز شما که در مرسدس تولید می شوند می توانند قاتل بنزین باشند. با اکثر خودروهای مرسدس، انتظار هزینه بیشتر بنزین را داشته باشید.

4) ایمنی

وقتی برای یک خودروی لوکس هزینه بالایی می پردازید، توقع بالاترین ضریب ایمنی را دارید . خوشبختانه بی ام و  و  مرسدس بنز هر دو شامل لیست بلندبالایی از ویژگی های ایمنی برای محافظت از شما هستند. با اینحال ، مرسدس بنز  از  بی ام و  ایمن تر است. یکی از بزرگ‌ترین مزایای رانندگی با یک خودروی مرسدس بنز، دسترسی به فناوری  “پیش ایمنی”  است. با استفاده از این سیستم، وقتی احتمال رخ دادن تصادف وجود داشته باشد ، خودروی شما به‌طور خودکار ترمز ها را فعال می‌کند. این امر به شما کمک می‌كند تا از تاثیرات یک تصادف جدی در امان باشید. همچنین در مرسدس بنز یک سیستم  “دستیار دید در شب” وجود دارد که به راننده کمک می‌کند تا ماشین خود را در زمان رانندگی در شب به خوبی کنترل کند. این دست موارد باعث می شوند که ماشین های مرسدس همچنان در بین امن ترین ها رتبه بندی شوند.  با اینحال، به لطف تکنولوژی محافظت از ضربه جانبی،  بی ام و  به خودی خود یک خودرو ایمن است. بدنه این ماشین ها در بسیاری از برخوردها ایمنی سرنشینان را تضمین می کند.

ایمنی خودرو

5) طراحی داخلی

طراحی داخلی این دو برند بسیار متفاوت از هم می باشد. مرسدس در پی طراحی یک کابین لوکس و راحت از ترکیب صندلی های چرمی و تزئینات چوبی و مقدار زیادی کروم در داخل اتاق خودرو، فضای لاکچری و بازتری را در اختیار شما می گذارد.

از سوی دیگر، بی ام و بر روی ارگونومی تمرکز می کند و اطمینان می دهد که تجربه کلی رانندگی را بهتر می کند و فضا را اسپرت تر می نماید. به عنوان نمونه به بی ام و  سری 3 نگاه کنید. دسترسی به امکاناتی که روی کنسول مرکزی قرار دارند، آسان است. با اینحال، سری 7 به داشتن فضای داخلی سطح بالا که پر زرق و برق است شهرت دارد.

رقابت دو غول آلمانی : مرسدس بنز و بی ام و- طراحی داخلی

هر دو برند از نظر استفاده از فناوری در طراحی، هوشمند هستند و در فضای داخلی خود ظرافتی بی نظیر دارند. با اینحال، مرسدس معمولاً پول بیشتری را به طراحی داخلی خود اختصاص می دهد، در حالیکه  بی ام و  بر روی کارایی و راحتی سواری تمرکز می کند. پس اگر به دنبال فضایی هستید که حس اسپرت به شما منتقل کند قطعا بی ام و می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

رقابت دو غول آلمانی : مرسدس بنز و بی ام و-فناوری خودرو

6) فناوری

هر دو شرکت به شدت فناوری ها و امکانات فراوانی را در خط تولید خود قرار داده اند. با اینحال، مرسدس از این لحاظ ممکن است کمی برتر باشد. سیستم M-brace ، ویژگی های امنیتی، سرگرمی و اتصال را فراهم می کند. از طریق تلفن هوشمند می توان بسیاری از سیستم های موجود در خودرو را کنترل کرد.

بی ام و  نیز  از سیستم  iDrive  استفاده می کند که امکان کنترل کامل بر عملکردهای مختلف را فراهم می کند. همچنین در برخی از مدل ها یک نمایشگر هد آپ و کنترل های صوتی به کار گرفته شده اند.

رقابت دو غول آلمانی : مرسدس بنز و بی ام و
رقابت دو غول آلمانی : مرسدس بنز و بی ام و

7) تجربه رانندگی

به دلیل  موتور  کوچکتر،  بی ام و  سبکتر از مرسدس بنز است. با این وزن کمتر، می‌توانید به راحتی در پیچ‌ها بپیچید و احساس یک راننده خودروی مسابقه‌ای را داشته باشید.

اگر بخواهید کنترل سواری را به دست بگیرید، بی ام و  خودروی دارای  گیربکس دستی نیز تولید می کند . بسیاری از مدل های مرسدس، حجیم و بزرگ هستند و جابجایی آنها سخت تر است.

تجربه رانندگی

8) هزینه اولیه

به طور کلی، شما می توانید انتظار داشته باشید که بین 35000 تا 160000 دلار بابت  بی ام و  یا  مرسدس بنز بپردازید. خودروهای مرسدس بنز معمولا کمی پر هزینه تر هستند. خودروهای مرسدس بنز در مقایسه با کلاس هم رده خود در  بی ام و ،  معمولا  قیمت نسبتاً بالاتری دارند. همچنین به دلیل قانون ممنوعیت واردات به ایران، بسیاری از مدل های مرسدس بنز هرگز به ایران وارد نشدند.

9) هزینه نگهداری

شما باید برای نگهداری و بیمه خودروهای لوکس بیشتر هزینه کنید. هیچ راهی برای فرار از آن وجود ندارد. هزینه نگهداری و حق بیمه  بی‌ام‌و  معمولاً بالاتر از مرسدس بنز است زیرا  قطعات  آن گران‌ترند و سخت‌تر پیدا می‌شوند.

برای هر یک از این خودروها ، باید یک تکنسین معتبر  بی ام و   یا  مرسدس بنز را برای انجام خدمات و تعمیرات پیدا کنید. علاوه بر این، خودروهای بی ام و  سریع‌تر از مرسدس مستهلک می گردند و در دراز مدت باعث از دست دادن پول بیشتری می‌شوند.

هزینه نگهداری

10) مخاطبان هدف

هر دو شرکت در چند سال اخیر سخت کوشیده اند تا بازار فروش خود را گسترش دهند. با این حال، تفاوت زیادی حاصل نشده است.

بی ام و  همچنان برای جوان های حرفه ای که به دنبال استایل شیک و عملکرد بالا هستند جذاب تر است. در حالی که مرسدس تمایل دارد با حرفه ای های مسن تر همسو باشد. با این حال، مرسدس با عرضه کلاس A بخشی از بازار جوان را با خود همراه کرده است.

نتیجه گیری

بی ام و یا مرسدس ، کدام بهتر است؟
مرسدس

هر دو برند بی ام و  و  مرسدس بنز مدل های متنوع و لوکسی متناسب با خواسته شما ارائه می دهند. اما اگر می‌خواهید یک رانندگی پر هیجان با رتبه‌ بهتر مصرف سوخت داشته باشید، بی ام و  ممکن است برای شما گزینه مناسب تری باشد. از سوی دیگر، خودروهای مرسدس بنز به داشتن ایمنی بالا معروف اند و دارای تکنولوژی بالایی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *